0 Products - 0 ریال

- آیا می دانید بیشتر کسانی که در عصر حاضر ترک تحصیل کرده اند، به دلایلی به غیر از مشکلاتِ اقتصادی،خانوادگی و... بوده است؟
- آیا می دانید اگر از برخی اظطراب های تحصیل در دوران ابتدایی بگذریم، بخشی از مشکلات فکری و روانیِ دانش آموزان و دانشجویان که در دوران تحصیل برای آن ها به وجود آمده است،مربوط به مقطع متوسطه است؟
حتماً تاکنون به وفور دیده اید دسته ای از دانش آموزان را که در تمام سال های تحصیلی خود بسیار موفق بوده اند و به قولی همیشه نمره ی آن ها ۲۰ یا  ۱۹ بوده است،اما به محض ورود به دوره ی دبیرستان از موفقیت و کیفیتِ یادگیری آن ها کاسته شده و بعضاً تحصیلاتِ خود را نیمه کاره رها کرده ویا نهایتاً دیپلم گرفته اند.
بله، درست منظورمان همان هایی است که تا در جمعی پای درس و مدرسه به صحبت ها باز می شد، زبانزَد خاص و عام بوده اند. همان هایی که سوال معلم را قبل از جاری شدن بر زبانش، پاسخ می دادند. اما حالا ...!!!
و بله باز هم باید گفت که به وفور دسته ی دیگری از دانش آموزان را نیز دیده اید که درست مقابل افرادِ قبلی قرار داشته و از همان ابتدا تا به کنون که آن ها را در دانشگاه ها و مراکز عالی رتبه می بینید، موفقِ تمام عیار بوده اند.


آیا تا به حال از خود پرسیده اید که:
واقعاً علت این تفاوتِ بزرگ که هم اکنون بین این دو دسته دانش آموز ایجاد شده و در قبل هیچ تفاوتی (از قبیل  شرایط فیزئولوژیک بدنی، کلاسِ درس، معلم و...) بین آن ها وجود نداشته،چیست؟
اگر بخواهیم کاملاً بی حاشیه صحبت کنیم ، باید بگوییم که:
همانطور که هم اکنون شاهدِ آن هستید، متاسفانه (بنا به دلایلی که از ذکر آن ها صرف نظر می کنیم) ایراداتی متداول بر روند اجرای برخی از کلاس های درس حاکم است که این زمینه را برای رخ دادن اتفاقاتی که در متن بالا گفتیم ایجاد می کند.


که مهم ترین آن ها عبارتند از:
۱- کم شدن زمان مفیدِ کلاس (به دلیل صرف زمان زیاد برای حضور و غیاب ، رعایت سکوت و نظم کلاس)
۲- زیاد نشدن سرعت تدریس مطابق با پیشرفت تکنولوژی ( به دلیل هوشمند نبودن کلاس و  کمبود یا فقدان تجهیزات)
۳- تدریس به شیوه ی سنتی (یعنی بیشترِ وقت دانش آموزان صرفِ یاد داشت مطالبی می شود که معلم به آن ها می آموزد که می توانست با رشد تکنولوژی ، تخته گچی و وایت بورد جای خود را به بورد های هوشمند یعنی ویدئو پروژکتورها بدهد که نه زمانی برای پاک کردن جزوه ی دستنویس معلم بر روی تخته به هدر برود و نه زمانی برای نوشتن مطالب جدیدِ جزوه ی معلم بر روی تخته.)
حال می دانیم که این سوال در ذهنتان نقش بسته است که « با وجود این ایرادات ، باز هم شرایط برای هر دو دسته از دانش آموزان یکی است، پس چرا دسته ی دوم خیلی موفق تر از دسته ی اول می شوند؟»
دقیقاً  آن نکته مهم و اساسی که دسته ی اول از دانش آموزان را با دسته ی دوم متمایز می کند در اینجاست . درست است که شرایطِ تحصیل برای هر دو دسته ی دانش آموزان در مدرسه یکی است اما شرایط در خارج از مدرسه متفاوت است.

رفتار و بر خوردی که معمولا دانش آموزان دسته ی اول در مقابل این شرایط انجام می دهند این است که یا اغلب طبق روند کلاس پیش می روند، با آن کنار می آیند و از یاد گیری آن مطلب که متوجه نشده اند صرف نظر می کنند و یا این که اندکی از آن ها هم، از توجه به آن درس در کلاس و در حین تدریس ، به کل صرف نظر می کنند به امید این که شب های امتحان فرا رسد و برای امتحان مطالعه کنند. تا آن که شبِ امتحان فرا خواهد رسید و به دلیل انبوه بودن حجم مطالب، نتایج قابل قبولی نخواهند گرفت.
این درحالی است که دانش آموزان دسته ی دوم که تعداد آنها انگشت شمار است پس از خروج از مدرسه ، نه تنها بیکار نمی نشینند،بلکه سراسیمه به دنبال راهکاری می گردند تا در این زمینه به خود کمک کنند.
 در همین لحظه است که یکی از اتفاق های زیر در مورد آن ها روی می دهد:
۱- عده ای از آن ها که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردارند ، حتما برای کلاس خصوصیِ مربوط به آن درس به سراغ دبیران زبده می روند.
۲- عده ی دیگری از آن ها هم که وضعیت اقتصادی خیلی مناسبی ندارند به سراغ کتب کمک آموزشی(یعنی کتاب هایی که تنها پاسخِ سوالات ِ  کتب درسی را  ارائه کرده اند) می روند که بازهم ، اغلب با هزینه های بالا و هنگفتی رو به رو می شوند.
۳- و اما افراد نوع سوم از این دسته دانش آموزان که نه وضعیت اقتصادی خیلی مناسب و نه تمایلی برای مراجعه به کلاس های خصوصی و نه علاقه ی چندانی به مطالعه ی حجم زیادی از مفاهیم دارند که وقت خود را صرف آن کنند ، کاملاً زیرکانه به جزوات، کتب سبک و کامل و هرشیء آموزشی کم حجم روی می آورند که به  صرفه تر و بهتر است.
آن ها با مطالعه ی این کتب و جزوات ، ابتدا نمره ی قابل قبول امتحان کلاسی و ترم خود را (که مهم تر از هر چیز دیگر است) تضمین می کنند، سپس هرگاه که تمایل و شوق وشور آن ها به یادگیری مطالب فراتر از کتاب درسی ،بیشتر شد، به کتب حجیم و قطور روی می آورند.

این مبحث،دقیقاً همان چیزی است که اینجانب عاجزانه از دانش آموزان گرامی می خواهم به آن توجه کنند. این که از واژه ی عاجزانه استفاده نمودم، به دلیل آن است که من نیز روزی همین شرایطِ بد را تجربه کرده ام و تا به حال هم افسوس آن را  خورده ام که چرا در زمان من هیچ منبع و شخص مُطّلع و معتمدی نبود که مرا آگاه از آن کند.
”به دنبال یک منبعِ کامل باشید و نه منابعی که جمعاً مطالبشان کامل می شود“
تیترِ بالا، دقیقاً یکی از آن چیزهایی بود که من در آن زمان از آن آگاه نبودم. به یاد دارم وقتی که در دوران دوم دبیرستان شروع به تحصیل نمودم ،یک معلم شیمی داشتم که وی فردی عصبی مزاج بود ، گاه و بی گاه به دانش آموزان اعتراض نابجا می کرد. از همان وقتی که او را در اولین جلسه ی سال تحصیلی  در کلاس ملاقات نمودم،( ازمعلمانِ محترم و دبیرانِ عزیر پوزش می طلبم اما) به شدت از او متنفر شدم. در همان جلسه ی اول که به قولِ همه جلسه معرفی محسوب می شد، دو نفر از دانش آموزان بی تقصیر کلاس را به بهانه هایی از کلاس اخراج کرد. از همان روز اول با تصمیمی احساسی به خود گفتم  که اگر از اکتفا کردن به او دست برداشته و خود برای یادگیری درس از طریق کتاب اقدام کنم، بهتر است. باید بگویم (کارِ من در آن زمان اشتباه نبود) اما به دلیلِ این که آن درس یک درسِ تخصصی محسوب می شد و نیاز مبرم به یک معلم داشت و هم این که در زمان من جزوه های به درد بخور و منابعِ یکجا کامل وجود نداشت که بخواهم از آنها استفاده کنم، نمره ی خوبی برای  ترم اول و دوم کسب نکردم و این موضوع تا آخرِ پیش دانشگاهی که در آن مدرسه بودم به شکل های مختلفی گریبان مرا گرفت.
حقیر که هم اکنون در حال نوشتن این مطالب هستم، فرزند یک پدر و مادرِ فرهنگی(معلم) ام و در آن زمان این موضوع  که در تحصیل دچار مشکل شوم مرا به شدت آزرده خاطر نمود.


در آن زمان هم متاسفانه همانندِ بیشتر مدارسِ اکنون، شیوه ی تدریس از جانب معلم و یادگیری از طرفِ دانش آموز به این شکل بود که معلم باید مطالب مربوط به درسی که ارائه می کرد را از قبل در جزوه ای کاغذی جمع آوری می نمود و در کلاس بر روی تخته می نوشت
و یا قرائت می کرد تا دانش آموزان نیز آن را بنویسند(چه زمان های زیادی که در این شیوه تدریس ازبین نمی رفته و نمی رود!!!).
حتم دارم ،اکنون هم که درحال خواندن این متن هستید، شما نیز یکی از آن دسته افرادی باشید که یا کلاسشان به کل هوشمندسازی نشده ، یا یک ویدئو پروژکتور در کلاس هست که سیمِ آن به هیچ رایانه ای متصل نیست ، ویا این که اگر هم کلاسِ هوشمندی دارید،(به دلایل مختلفی از جمله این که شاید برخی از معلمانتان یا حتی همه ی آن ها جزوه ی الکترونیکی برای درس خود آماده نکرده اند) کمتر از هوشمندی کلاستان بهره مند می شوید.

(پوزش می طلبم که به دلیل زیاد بودن این توضیحات و متون سرتان به درد آمد اما بد نیست
 که بدانید) [جزوه ی الکترونیکی،یک فایل کامپیوتری از تصاویر صفحات کتب درسی نیست، بلکه یک فایلی است که در آن ، تمامی مطالب، بدون جا افتادن حتی یک مبحثِ ساده به گونه ای  تدوین شده است که استفاده از آن برای هر شخص(حتی فرد مبتدی) ساده است.] اکنون خودتان می توانید تصور کنید که تدوین یک جزوه ی کامل (آن هم الکترونیکی)،حتی برای یک معلمِ خبره نیز کارِ ساده ای نیست و علاوه بر زمان بسیار زیادی که از او  خواهد گرفت، تنظیمات بخشی از آن نیاز به نظردهی افراد متخصص در آن زمینه خواهد داشت که در بیشتر موارد، یک معلم به تنهایی نمی تواند به تدوین و طراحی صحیح آن بپردازد. چرا که در موردِ یک جزوه استاندارد (و نه هر جزوه ای)  علاوه بر اینکه باید تمامی مطالب درآن جای گیرند و مفهوم رسان باشند،باید کم حجم هم باشند تا خواندن آن برای هر شخص آسان شود .
دقیقاً به همین دلیل است که هر فرد و یا دانش آموزی، خواندن یک جزوه ی استاندارد و کامل را به خواندن مطالب پخش شده در کتاب ترجیح می دهد و برایش لذت بخش است.
گمان می کنم که اگر مطالبِ فوق را به طور کامل خوانده باشید،با خود می گویید  پس من تا به کنون کمتر جزوه ی استاندارد دیده ام و یا حتی اصلا ندیده ام.

ما نیز دقیقاً  در این سایت سعی کرده ایم که افراد نوع سوم از دانش آموزانِ زبر و زرنگ را مدنظر قرار داده و  بر اساس سبک مطالعه ی آن ها به این روش ( که کاملاً هم از جانب ما قابل تحسین است) محصولاتی را تولید و سپس ارزیابی نماییم که در عین کم حجم بودن ، کاملاً رسا و  تکمیل باشد.


هم اکنون می توانید در لینکِ محصولاتِ ، آن ها را ببینید و در صورت تمایل سفارش دهید.



توجه:

1- تمامی محصولات عرضه شده در این سایت از 7 روز تضمین تعویض کالا برخوردار هستند و در صورت وجود هرگونه عیب احتمالی در محصول می توانید      (با تماس با شماره ی 09368637811) نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

 

2- هیچ کدام از کالاهای موجود در این سایت در فروشگاه ها(از قبیل لوازم التحریر و فروشگاه های زنجیره ای و...) یافت نمی شوند لذا تنها راه تهیه ی آن ها، مراجعه به همین سایت می باشد.

 

3- در حال حاضر تنها محصول "جزوه ی دیجیتال دین و زندگی پیش دانشگاهی" در سایت موجود می باشد اما به زودی همین محصول برای پایه های سوم و دوم نیز ارائه می گردد.

 

4- پس از نهایی کردن خرید با هزینه ی حمل روبه رو می شوید که یک هزینه ی ثابت است و مبلغ آن 8000 تومان بوده و شامل هزینه ی بسته بندی،حمل کالا تا دفتر پست،ارسال آن و... برای یک محصول می شود.برای سفارش های 10 عدد و بیشتر این هزینه لحاظ نمی شود که می توانید برای این منظور سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت نمایید و شامل این تخفیف شوید.

 

5-توجه داشته باشید که جزوه ی دیجیتال برای دروس،برای اولین بار توسط موسسه ی علمی،آموزشی شمس طراحی و تولید شده است.

 

 

 

تماس با ما

تلفن : 65164614-021

فکس : --------

آدرس ایمیل : info@shams-academy.ir